www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

2017/2018

„Uczyć lepiej” 5/2017-2018  (pdf icon .pdf, 1,7 MB)

W numerze 5/2017/2018

GLOBALNIE I LOKALNIE
  • Poznańska szkoła w Tanzanii
LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA
  • Czołem do fali. Wywiad z Joanną Roszak           
DYDAKTYKA
  • Odczarować retorykę
INSPIRACJE   
  • Zabawy z Kahootem   
  • Fotografia w edukacji
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
  • Budowanie pewności siebie u dzieci
  • Po co szkole patron?
DOBRE PRAKTYKI
  • Duch przedsiębiorczości w szkole
  • Kieszeń Vincenta 2018
  • Historia nie musi być nudna
REKOMENDACJE CZYTELNICZE
  • Dodaj sobie skrzydeł

 

„Uczyć lepiej” 4/2017-2018  (pdf icon .pdf, 1,7 MB)

W numerze:

LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA

  • Edukacja dla zdrowia. XXII Targi Edukacyje i II Kongres Oświatowy EDUTEC

ZDROWIE

  • Czy zdrowie jest zawsze szlachetne? Etyczne i społeczne konteksty zdrowia
DYDAKTYKA
  • Krytyczne myślenie. Fundament edukacji medialnej
  • Nowoczesne narzędzie nauczyciela matematyki. GeoGebra
  • Jak uczyć filozofii i etyki? O gdańskim spotkaniu filozofów i etyków
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
  • Kopalnia odkrywkowa dobra. Sztuka pozytywnego motywowania
  • W poszukiwaniu trafnych motywatorów.. Reiss Motivation Profile
  • Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa dla Dzieci. Akademia Puchatka
ZARZĄDZANIE
  • RODO w szkole
DOBRE PRAKTYKI
  • Edukacyjna koalicja „Sztuka uczenia”. Interaktywny podręcznik dla pierwszoklasistów
REKOMENDACJE CZYTELNICZE
  • Magia zaklęta w książce

 

„Uczyć lepiej” 3/2017-2018  (pdf icon .pdf, 3,9 MB)

W numerze:

ZDROWIE
  • Dobre samopoczucie nauczycieli
LUDZIE MIEJSCA ZDARZENIA
  • Mam farbę zamiast krwi. Wywiad z Dorotą Szukałą – laureatką konkursu „Wielkopolska - moja duma”
INSPIRACJE
  • O rozwijaniu dziecięcych umysłów
  • Przyswajanie słownictwa w języku obcym
  • Lekcja jak przygoda
  • Agresja w refleksji polonistycznej
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
  • Agresja. Jak reagować i skutecznie się bronić?
DOBRE PRAKTYKI
  • Festiwal Piosenek Anny Jantar
  • Wychować widza
  • Koedukacja jako motywator
  • Mobilny stymulator zagrożeń
REKOMENDACJE CZYTELNICZE
  • Docierać do sedna

 

„Uczyć lepiej” 2/2017-2018  (pdf icon .pdf, 23 MB)

W numerze:

LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA

  • Laury dla zwycięzców w konkursach „Wielkopolska Szkoła Roku” i „Wielkopolski nauczyciel Roku”
  • Widzieć okazję w każdej trudności. Wywiad z dyrektorem zwycięskiej szkoły
INSPIRACJE
  • Porwani przez metaforę {Warsztaty interpretacyjne dla uczniów}
  • Integracja to inwestycja {Propozycje zabaw integracyjnych}
  • Symetria, iluzja, perspektywa {Przewodnik po Trakcie Królewsko-Cesarskim – artystyczny projekt partycypacyjny dla dzieci}
  • Zakodowana matematyka. {Wykorzystanie QR kodów w edukacji matematycznej}
WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA
  • Uczyć lepiej to znaczy bezpieczniej {Bezpieczeństwo w szkole - przegląd aktów prawnych}
REKOMENDACJE CZYTELNICZE
  • Bliżej natury {P. Houghton i J. Woroll Leśna szkoła dla każdego}
  • Ten i tamten świat { M. Tulli Ten i tamten las}
DOBRE PRAKTYKI
  • Miasto w Sieci {Projekt cyfryzacji gnieźnieńskich szkół}
  • Sportowiec w globalnej wiosce {Projekt w ZS Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu}
  • Magnifique! W przedszkolu jak w domu {Wizyta studyjna we francuskim przedszkolu}
  • Projekt „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020”
  • Doradca metodyczny w Projekcie

 

 

„Uczyć lepiej” 1/2017-2018  (pdf icon .pdf, 10 MB)

W numerze:

  • Kompetencje retoryczne w nowej podstawie programowej
  • Matematyka w ośmioletniej szkole podstawowej
  • Kształcenie myślenia matematycznego
  • Matematyka w nowej podstawie programowej
  • Tworzyć, eksperymentować, doświadczać
  • Nie nowa, a zaktualizowana podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej
  • Założenia dydaktyki języka obcego nowożytnego
  • Przyroda i biologia bliżej rodzimego środowiska naturalnego
  • Etyka bez rewolucji
  • Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera
  • Wychowanie fizyczne w nowej odsłonie
  • Wychowanie i profilaktyka
  • Projekt edukacyjny w Bramie Poznania