www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

2010/2011

„Uczyć lepiej” 5/2010-2011 (pdf icon .pdf, 3,4 MB)

ul_2010_2011-5

W numerze:

  • Kształcenie zawodowe a potrzeby rynku pracy. O projekcie „Wielkopolski system monitorowania i prognozowania”
  • Jak uczą w hrabstwie Devon. Spostrzeżenia po praktykach zawodowych w ramach projektu „Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej”
  • Portugalski system edukacji
  • Przez eksperyment do wiedzy. Nowoczesne tendencje w kształceniu chemicznym
  • Dlaczego jest tak źle, skoro jest tak dobrze? Wokół diagnozy czytania
  • Tekst popularnonaukowy w edukacji historycznej
  • Dostrajanie emocji na linii nauczyciel – uczeń
  • Akademia a ruch myśli. O Akademii Myślącego Człowieka − inicjatywie naukowo-edukacyjnej Instytutu Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, wspierającej wielkopolskie szkoły w kształceniu humanistycznym
  • Rok z Miłoszem. Działania nauczycieli wielkopolskich szkół w realizacji projektu „Miłosz odNowa”
  • Edukacyjna podróż w czasie. Projekt „Podróże w czasie – w średniowiecznym grodzie”
  • Nie wiedzieć, która jest godzina. Jak odpoczywać w czas kanikuły?
  • Nauczyciel z pasją. Żyć chwilą

 

„Uczyć lepiej” 4/2010-2011 (pdf icon .pdf, 2,7 MB)

ul_2010_2011-4

W numerze:

  • Projektowane zmiany w kształceniu zawodowym. Z listu Podsekretarza Stanu, Zbigniewa Włodkowskiego, do uczestników konferencji „Europejska platforma kształcenia zawodowego”
  • Social media w dydaktyce – szanse i zagrożenia
  • Klucz do rozumienia nowej generacji. Sieć komputerowa jako nowy model odbioru rzeczywistości
  • Nowa teoria klasy próżniaczej. Refleksje geografa i turysty o poznawaniu różnic kulturowych
  • Kulturoznawca na tropach internetowego chamstwa
  • Książki, które mówią. Audiobooki w nauczaniu języków obcych
  • W co grają uczniowie, a w co nauczyciele? Gry interpersonalne w środowisku szkolnym
  • Błękit przebaczeń, szkarłat oskarżeń. Etyka zawodowa nauczycieli
  • Dobra literatura nie pozostawia czytelnika samotnego. Wywiad z Marią Kulik, prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Książek dla Młodych
  • Szepty poetów w poznańskich zaułkach. O projekcie popularyzującym biografię i twórczość K. Iłłakowiczówny
  • Otworzyć drzwi sztuce. Działania projektowe rozwijające wrażliwość artystyczną uczniów
  • Nauczyciel z pasją
  • Fotoreportaż z XV Targów Edukacyjnych w Poznaniu

 

„Uczyć lepiej” 3/2010-2011 (pdf icon .pdf, 1,5 MB)

ul_2010_2011-3

W numerze:

  • Pora odczarować niemiecki. O potrzebie perspektywicznego patrzenia na kształcenie językowe
  • Biblioteki publiczne centrami rozwoju społecznego
  • Co i jak doradzać? Doradztwo metodyczne a efekty pracy nauczycieli
  • Mity i fakty. Technologia komunikacyjno-informacyjna w szkole
  • Projekt edukacyjny w gimnazjum – w świetle prawa i refleksji nad praktyką
  • Home video – pamięć życia prywatnego. Zadania filmowe dla uczniów
  • Czytanie innym. O idei czytelniczego wolontariatu
  • Nowe zadania nauczycieli. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów
  • Muzyka łagodzi obyczaje. Działalność artystyczno-wychowawcza poznańskiej „Prosinfoniki”
  • Tańczyć każdy może. Nauczyciele na kursie tańca
  • Doświadczenie zawodowe mobilnego nauczyciela. Projekt Comenius
  • Równanie szans – przykład dobrych praktyk
  • Recenzja: Nie myśl, że książki znikną
  • Nauczyciel z pasją: Zanurkować z wielorybami

 

„Uczyć lepiej” 2/2010-2011 (pdf icon .pdf, 2 MB)

ul_2010_2011-2

W numerze:

  • Kształcenie kadry nauczycielskiej. Co wpływa na jakość przygotowania do zawodu?
  • Wirtualna etyka. Sporna kwestia kreski na świadectwie w miejscu oceny z religii/etyki
  • Obyś cudze dzieci uczył! Psychologiczno-społeczny portret nauczycieli
  • O sztuce pisania recenzji nauczycielskiej
  • Spis lektur czy kanon? Wizja przestrzeni kulturowej wpisana w nową podstawę programową z języka polskiego dla szkół ponadgimnazjalnych
  • Zrozumieć świat poprzez sztukę. Jak twórczo pracować z tekstem kultury?
  • Tropem bohatera literackiego. Pomysły metodyczne
  • Formowanie przyszłego obywatela. Przykłady opracowania portfolio obywatelskiego
  • Roztańczony krąg. Taniec jako forma komunikacji
  • Między uległością a dominacją. O zasadach asertywności
  • Ważny punkt na mapie szkoły. Biblioteka jako multimedialne centrum informacji
  • Nauczyciel z pasją. Otwierać dzieciom świat

 

„Uczyć lepiej” 1/2010-2011 (pdf icon .pdf, 1,47 MB)

ul_2010_2011-1

W numerze:

  • Raport z realizacji projektu „Kształcenie ustawiczne światowym standardem mistrzostwa w każdym zawodzie”.
  • Portfolio jako metoda wspierająca ocenianie wewnątrzszkolne.
  • Droga, z której nie można zawrócić - obowiązkowa matura z matematyki.
  • Perspektywy postrzegania czasu a uczniowskie planowanie. Komentarz do badań uczniów wielkopolskich szkół.
  • Jak mówić, aby nas słuchano? Wywiad z Luizą Rzymowską.
  • Gdy język stanowi barierę komunikacyjną… O nauczaniu języka niesłyszących.
  • Od Tycjana do Leibovitz i z powrotem. Granice prowokacji artystycznej.
  • Nauczyciel w środowisku szkolnym.
  • Ewaluacja - razem do celu.
  • Cnota pracowitości i udręka pracoholizmu.
  • Nauczyciel z pasją. Historia regionu na dwóch kółkach.