www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

Poczuj chemię szkła « powrót

Poczuj chemię szkła

Czy można edukować w zakresie ochrony środowiska poprzez świadomy wybór produktów konsumenckich przy pomocy Napoleona, szklanej butelki i lekcji chemii? Oczywiście!  Tak działa EduPak Polska -  nowa odsłona tegorocznej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej „Szkło jest wiecznie żywe” prowadzonej przez organizację non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła - facebook.com/friendsofglasspolska). Działania skierowane są do uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie wielkopolskim, a ich celem jest zwiększanie świadomości w zakresie recyklingu szkła oraz kreatywne wykorzystanie surowców wtórnych. W pierwszej części kampanii, „mówiąca butelka” opowiadała o swojej intrygującej przeszłości, w drugiej natomiast liczy się jej przyszłość – i tutaj organizatorzy liczą na pomysłowość młodzieży przy wsparciu nauczycieli.

EduPak Polska jest wyzwaniem. Z jednej strony to ciekawa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, a z drugiej - atrakcyjny konkurs z wartościowymi nagrodami dla uczniów. Bazą dla realizacji tego projektu jest film o produkcji szkła. Pod koniec września tego roku będzie on umieszczony w mediach elektronicznych z możliwością darmowego pobrania i emisji podczas lekcji chemii poświęconej produkcji szkła.

Film ma być swoistym preludium do konkursu, który jest przeznaczony dla uczniów wielkopolskich szkół ponadgimnazjalnych. Mogą wziąć w nim udział całe klasy, mniejsze grupy lub pojedynczy uczniowie pod kierunkiem nauczyciela - szkolnego koordynatora konkursu. Konkurs polega na kreatywnym przedstawieniu „drugiego życia” opakowań szklanych, wykorzystywanych w różnych celach, poza ich funkcją podstawową. Liczy się pomysłowość, idea i zrozumienie istoty recyklingu szkła. Udział w konkursie jest bezpłatny, natomiast zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody w postaci sprzętu elektronicznego. „Oficjalne ogłoszenie konkursu odbędzie się 15 września 2016 r., natomiast zaproszenia do udziału zostały już wysłane do 280 wielkopolskich szkół ponadgimnazjalnych.
Ponadto na Facebooku działa już fanpage EduPak Polska, na którym można znaleźć inspiracje konkursowe, a w połowie września pojawi się też Regulamin i szczegółowe informacje o projekcie. Wszystko to będzie można znaleźć pod adresem: www.facbook.com/edupakpolska – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

Organizatorami EduPak Polska są: Friends of Glass, organizacja non profit oraz Ardagh Group - producent opakowań szklanych. Patronat honorowy sprawuje Prezydent Miasta Poznania, a merytorycznie nad całością czuwa Wielkopolski Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Fundacja Nasza Ziemia oraz Rekopol – organizacja odzysku opakowań. Patronat medialny objęła m.in. Telewizja Polska oddział w Poznaniu, Radio Merkury, biuletyn.poznan.pl, portale ekologiczne Zielonalekcja.pl i Ekologia.pl oraz magazyn branżowy Opakowanie.
Kontakt dla mediów  Łukasz Mikołajczak KOMUcom; tel 501 222 757; e-mail: lukasz@komucom.pl

Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). To wpływowe europejskie forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła” zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%. Dołącz do nas na profilu: www.facebook.com/friendsofglass i dowiedz się więcej na stronie internetowej www.friendsofglass.pl

Ardagh Group to firma będącą liderem w produkcji opakowań szklanych i metalowych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, napojowego i parafarmaceutycznego. Koncern posiada 110 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23.000 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,9 miliarda EUR.

Więcej na www.ardaghgroup.com