WEB92 Wypowiedzi pisemne inicjowane przeżyciami dzieci klas młodszych
Adresat: zainteresowani nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Cele, nauczyciel po zajęciach:
- zna rodzaje wypowiedzi pisemnych wymienionych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej,
- potrafi wykorzystać poznane zabawy, ćwiczenia, techniki do kształtowania wypowiedzi pisemnych
- wykorzystuje książkę Krok dalej do inspirowania pisemnych wypowiedzi dzieci,
Przebieg zajęć
- zajrzymy, krótko, o jakich formach pisemnych mówi podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej
- przedstawimy etapy konstruowania obowiązujących wypowiedzi pisemnych
- zaproponujemy ćwiczenia, zabawy, techniki wspomagające redagowanie wybranych form pisemnych m.in. karty literacie, fabuła z kubka, kości opowieściowe, Storyteling, SCAMPER
- zaprezentujemy książkę Krok dalej, w kontekście tworzenia pisemnej wypowiedzi ucznia klas młodszych
Liczba godzin: 2
Informacje organizacyjne: każdy uczestnik szkolenia otrzyma publikację Krok dalej
Autorki programu:
Małgorzata Hypś-Wolińska, Alina Janiszewska, Agnieszka Pawłowska-Machunik
Kierownik:
Małgorzata Hypś-Wolińska, e-mail: malgorzata.wolinska@odnpoznan.pl, tel.: 618 584 723, tel. kom.: 508 381 644