WEB89 Jak czytać Tolkiena w kontekście duńskiego poczucia szczęścia i bezpieczeństwa
Adresat: nauczyciele języka polskiego, nauczyciele bibliotekarze
Cele, nauczyciel po zajęciach:
- określa główne założenia duńskiego ,,hygge”
- wykorzystuje poznane narzędzia do analizy i interpretacji utworu literackiego
Przebieg zajęć
- Poznanie głównych założeń duńskiego „hygge” jako strategii na osiągnięcie wewnętrznej równowagi, bezpieczeństwa, przytulności i szczęścia
- Zaprezentowanie możliwości odczytania fragmentów powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” z elementami duńskiej idei „hygge”
Treści nauczania – wymagania szczegółowe dla klas IV-VI
- I.1.2).9).16).19).20), uczennica, uczeń:
rozpoznaje fikcję literacką; rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworach, ze szczególnym uwzględnieniem ich w prozie realistycznej, fantastycznonaukowej lub utworach fantasy charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach określa wartości ważne dla bohatera
- I.2.11).
odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia
- IV.7).9).
rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji, rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań
Autor programu: Jakub Niewiński
Kierownik:
Alina Płaziak-Janiszewska, e-mail: alina.janiszewska@odnpoznan.pl, tel.: 618 584 733, tel. kom.: 508 381 684