www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

WEB89 Jak czytać Tolkiena w kontekście duńskiego poczucia szczęścia i bezpieczeństwa

Adresat: nauczyciele języka polskiego, nauczyciele bibliotekarze

Cele, nauczyciel po zajęciach:

  • określa główne założenia duńskiego ,,hygge”
  • wykorzystuje poznane narzędzia do analizy i interpretacji utworu literackiego

Przebieg zajęć

  • Poznanie głównych założeń duńskiego „hygge” jako strategii na osiągnięcie wewnętrznej równowagi, bezpieczeństwa, przytulności i szczęścia
  • Zaprezentowanie możliwości odczytania fragmentów powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” z elementami duńskiej idei „hygge”

 

Treści nauczania – wymagania szczegółowe dla klas IV-VI

  • I.1.2).9).16).19).20), uczennica, uczeń:
    rozpoznaje fikcję literacką; rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworach, ze szczególnym uwzględnieniem ich w prozie realistycznej, fantastycznonaukowej lub utworach fantasy charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  określa wartości ważne dla bohatera
  • I.2.11).
    odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia
  • IV.7).9).
    rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji, rozwija umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną oraz zasobami internetowymi i wykorzystuje te umiejętności do prezentowania własnych zainteresowań
     

Autor programu: Jakub Niewiński

Kierownik:
Alina Płaziak-Janiszewska, e-mail: alina.janiszewska@odnpoznan.pl,  tel.: 618 584 733, tel. kom.: 508 381 684

Cena: 30.00 zł
Terminy:
  • Grupa 1. 31.05.2021, godz. 18.00-19.30
Nabór zamknięty.