WEB86 Słowa pełne mocy. Bajkoterapia w praktyce szkolnej
Adresat: nauczyciele bibliotekarze, języka polskiego
Cel ogólny:
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli
Nauczyciel po zajęciach:
- stosuje podczas zajęć bajkoterapię jako narzędzie edukacyjne
- wykorzystuje praktyczne wskazówki dotyczące procesu bajkoterapii
Treści
- Praca z książką - literackie inspiracje (np. Gorzka czekolada, A ja nie chcę być księżniczką, Kropka, Książka o smutku, 5 nieudanych)
- Wykorzystanie lektury szkolnej w procesie biblioterapeutycznym ( np. Katarynka, Dziewczynka z parku, Janko Muzykant, Ania z Zielonego Wzgórza, Żona modna, Latarnik)
- Literatura piękna a emocje czytelników i czytelniczek
- Bajkoterapia jako proces: czytanie, omówienie, ćwiczenie
- „Złote zasady” dobrego bajkoedukatora/dobrej bajkoedulatorki
- Pomocne narzędzia w bajkoterapii, np. biblioteczka-apteczka.pl
- Próba napisania własnej bajki terapeutycznej
Autorka programu: Renata Urbaniak
Kierownik:
Alina Płaziak-Janiszewska, e-mail: alina.janiszewska@odnpoznan.pl, tel.: 618 584 733, tel. kom.: 508 381 684