www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

WEB67 Wykorzystanie historii alternatywnej i mediacji w pracy z tekstami literackimi

Co by było, gdyby Alina i Balladyna miały obok siebie mediatorkę lub mediatora?

Adresat: nauczyciele języka polskiego, bibliotekarze

Cele, uczestnik po zajęciach:

  • pozna zasady tworzenia historii alternatywnych
  • wykorzysta w pracy z lekturami elementy mediacji

Treści

  • Zaprezentowanie sposobów adaptacji elementów historii alternatywnej w praktyce polonistycznej na przykładzie „Balladyny” Juliusza Słowackiego
  • Poznanie możliwości kreatywnego wykorzystania procesu mediacji jako alternatywnego  sposobu naprawiania relacji pomiędzy bohaterami/bohaterkami literackimi

Podstawa programowa z języka polskiego
Najważniejsze umiejętności rozwijane w ramach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej to: 5) rozwiązywanie problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych
Treści nauczania – wymagania szczegółowe dla klas IV-VI
I.1.9.16.19.20, uczennica, uczeń:
charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach
określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi
wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach
określa wartości ważne dla bohatera
Treści nauczania- wymagania szczegółowe dla klas VII-VIII
 I/1. 7, 11, uczeń i uczennica:
określają w poznawanych tekstach problematykę egzystencjalną, poddając ją refleksji
wykorzystują w interpretacji utworów literackich potrzebne konteksty, np. kulturowy, filozoficzny, społeczny

Autor programu: Jakub Niewiński

Kierownik:
Alina Płaziak-Janiszewska, e-mail: alina.janiszewska@odnpoznan.pl,  tel.: 618 584 733, tel. kom.: 508 381 684

Cena: 30.00 zł
Terminy:
  • Grupa 1. 31.03.2021, godz. 17.45-19.15
  • Grupa rezerwowa
Nabór zamknięty.