WEB61 Wesprzyj Ebenezera Scrooge`a! Jak niesztampowo czytać lektury szkolne?
Wykorzystanie narzędzi coachingowych w pracy z tekstem literackim
Adresaci: zainteresowani nauczyciele języka polskiego
Cele, po zajęciach uczestnik
- dowie się, czym jest coaching oraz pozna jego najważniejsze narzędzia
- zastosuje koło życia do charakterystyki Ebenezera Scrooge’a
- nauczy się formułować pytania otwarte
Treści nauczania z PP
I/1. 7, 11, uczeń i uczennica:
- określają w poznawanych tekstach problematykę egzystencjalną, poddając ją refleksji;
- wykorzystują w interpretacji utworów literackich potrzebne konteksty, np. kulturowy, filozoficzny, społeczny.
Treści
- Wyjaśnienie pojęć „coach/coaching”
- Prezentacja narzędzi wykorzystywanych w coachingu: „koło życia”, parafraza oraz pytania otwarte
- Tworzenie scenariusza zajęć z narzędziami coachingowymi (wskazanie kluczowych obszarów w życiu Scrooge’a)
- Refleksja nad tym, jak można zaadaptować narzędzia coachingowe podczas analizy oraz interpretacji innych lektur szkolnych
Autor programu: Jakub Niewiński
Kierownik:
Alina Płaziak-Janiszewska, e-mail: alina.janiszewska@odnpoznan.pl, tel.: 618 584 733, tel. kom.: 508 381 684