WEB43 Wykorzystanie literatury dziecięcej w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Z żubrem Pompikiem przez parki narodowe
Adresat: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i przedszkoli, nauczyciele bibliotekarze
Cele
Uczestnik po zajęciach:
- realizuje wymagania podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, w tym rozwija kompetencje czytelnicze;
- wykorzystuje teksty literackie w procesie formowania osobowości dziecka
- włącza teksty literackie do metody projektu
Przebieg webinarium
- Spotkanie z Tomaszem Samojlikiem https://www.mediarodzina.pl/autor/tomasz-samojlik - autorem książek, które znalazły się na Złotej Liście książek, w tym seria książek o żubrze Pompiku.
- Zaprezentowanie wybranych książek z serii „Żubr Pompik”
- Zapisy z PP dotyczące czytania i metody projektu na temat parków narodowych (połączenie czytania i edukacji przyrodniczej)
- Lapbook - jako sposób na gromadzenie wiadomości lub podsumowanie pracy metodą projektu (albo praca metodą projektu)
- Pomysły i inspiracje na prace plastyczne przedstawiające zwierzęta
- Uczeń w ruchu - przykłady ćwiczeń dramowych, zabaw dydaktycznych w motywem przewodnim zwierząt
Przewodnikiem po serii o sympatycznym żubrze Pompiku będzie sam autor, Tomasz Samojlik.
Zaprezentowane metody i techniki pracy odnosić się będą do literatury pięknej, w szczególności książek z serii ,,Żubr Pompik”.
Okładki książek:
Osoby prowadzące
Małgorzata Hypś-Wolińska, Kinga Koszewska, Agnieszka Pawłowska-Machunik, Alina Płaziak-Janiszewska