WR26 List w butelce, czyli sterowane dociekanie na lekcjach geografii
Adresat
nauczyciele geografii w szkole podstawowej
Cele, po zajęciach uczestnik:
- odróżnia doświadczenie od eksperymentu;
- dokonuje krytycznej oceny propozycji doświadczeń i eksperymentów w podręcznikach do geografii;
- potrafi nazwać kolejne elementy cyklu nauczania – uczenia się;
- potrafi podać cechy charakterystyczne metodologii IBSE;
- wykorzystuje IBSE do nauczania geografii (temat dot. Morza Bałtyckiego);
- opracowuje materiały niezbędne do przeprowadzenia naukowego dociekania przez uczniów;
- przeprowadza lekcję w oparciu o scenariusz „Listy w butelce, czyli sterowane dociekanie na lekcjach geografii” .
Treści
- Metody kształcenia: doświadczenie i eksperyment – podobieństwa i różnice
- Doświadczenie i eksperyment w podstawie programowej
- Organizacja doświadczeń i eksperymentów w podręcznikowych propozycjach różnych wydawnictw
- Metodologia dociekania naukowego
- Podstawy IBSE: cykl nauczania–uczenia się, konstruktywizm wiedzy w szkole
- Realizacja scenariusza lekcji z nauczycielami
- Przygotowanie materiałów do realizacji scenariusza z uczniami – próbek piasku z różnych plaż z państw nadbałtyckich
Uczestnicy zajęć otrzymają zestaw edukacyjny „List w butelce, czyli sterowane dociekanie na lekcjach geografii”, dostęp do karty pracy i scenariusza w sieci współpracy na platformie Moodle.
Materialy dla uczestnikow:
Liczba godzin: 5
Autor programu: Jakub Sypniewski
Uwaga!
Zmiana godzin zajęć: 23.11.2020r., godz. 17.00-18.30
Szkolenie odbędzie się w formie webinarium