WR25 Z muzyką przez biologię
Adresat
nauczyciele biologii
Cele, po zajęciach uczestnik:
- umie wykorzystać utwory muzyczne i wideoklipy do realizacji treści biologicznych;
- potrafi uwrażliwić uczniów na elementy dźwięku i obrazu;
- dostosowuje preferencje wizualne i audytywne uczniów do sposobu realizacji treści programowych;
- projektuje mapy mentalne do materiałów źródłowych;
- wzbudza ciekawość uczniów nową formą przekazu treści.
Treści
- Rola i znaczenie planowania w organizacji pracy nauczyciela: gra dydaktyczna
- Cechy dziecka charakterystyczne dla preferowanego systemu reprezentacyjnego
- Sposoby adaptacji zasobów sieciowych do zaplanowanych działań nauczyciela i ucznia na lekcjach dotyczących np.: mejozy, ewolucji świata, prawa Mendla (You Tube: Prawa Mendla - Tajniki genetyki, Mejoza – Karol Wnuk, Komórka – punkowa strukturka, Fotosynteza – Małgorzata Brodecka, Układ Immunologiczny – piosenka edukacyjna
- Budowanie mapy mentalnej na podstawie jednego z utworów (Mejoza – Karol Wnuk)
- Lekcja odwrócona: od teorii do aranżacji utworu (komiksu), np. do tematu obiegu pierwiastków w przyrodzie pisanego wierszem
Liczba godzin: 4
Autor programu: Renata Ziomek