Z04 Szkoła liderów wielokulturowości w warunkach nauczania zdalnego
Adresat
nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek ze szczególnym uwzględnieniem wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych, osób pracujących w świetlicy z uczniem z doświadczeniem migracji
Cele, po zajęciach uczestnik:
- rozumie kontekst funkcjonowania ucznia z doświadczeniem migracyjnym w szkole z uwzględnieniem zdalnej edukacji;
- zna podstawy prawne dotyczące uczniów z doświadczeniem migracyjnym;
- poznał dobre praktyki dotyczące wsparcia ucznia z doświadczeniem migracji w szkole;
- poznał podstawy projektowania działań integracyjnych w środowisku szkolnym oraz lokalnym;
- świadomie realizuje wsparcie językowe ucznia z doświadczeniem migracji;
- korzysta z sieci współpracy „Uczeń z doświadczeniem migracji”;
- potrafi zaprojektować działanie wspierające funkcjonowanie ucznia z doświadczeniem migracji w szkole.
Treści
- Cudzoziemiec w szkole on-line
- Elementy prawa oświatowego – wsparcie uczniów z doświadczeniem migracyjnym
- Założenia edukacji antydyskryminacyjnej i międzykulturowej
- Pakiet powitalny w Twojej szkole
- Tworzenie zespołu szkolnego – role i zadania w procesie wsparcia ucznia z doświadczeniem migracyjnym
- Integracja w środowisku wielokulturowym
- Elementy metodyki nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego
Liczba godzin: 40
Forma zajęć: szkolenie zdalne
UWAGA: Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają linka na platformę, na której będą się odbywały spotkania online.
Autor programu: Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska