www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

Z07 Jak zachęcić ucznia do pracy? Motywacja, potencjał, poczucie wartości

Adresat
nauczyciele wychowawcy, nauczyciele przedmiotowi, psycholodzy, pedagodzy
Cele, po zajęciach uczestnik:
  • poddaje refleksji sposób pracy z uczniem;
  • rozumie wpływ automotywacji;
  • potrafi skutecznie wzmacniać poczucie własnej wartości u ucznia;
  • stosuje informację zwrotną;
  • zna metody i techniki wspomagające rozwój poszczególnych inteligencji wg teorii Howarda Gardnera
Treści
  • Sposób komunikowania się z dzieckiem a etapy rozwoju mózgu – kontekst neurodydaktyki.
  • Skuteczna motywacja a system wartości ucznia. Jak pokazać uczniowi przydatność zagadnień szkolnych? W jaki sposób rozbudzić jego zainteresowanie?
  • Język motywacji – słownictwo a skuteczność motywacji. Rola informacji zwrotnej.
  • Motywacja psychologiczna – jak szukać potencjału w sobie? Złote zasady motywacji dla nauczyciela.
  • Znaczenie: pochwały, wyróżnienia, pracy zespołowej, dobrej komunikacji, samorealizacji, klimatu współpracy i zaufania.
  • Jak wzmacniać poczucie wartości i odpowiedzialności u dziecka? Koncepcja duńskiego pedagogia i terapeuty, Jespera Juula.
  • Wachlarz moich inteligencji – tworzenie przez uczestnika zajęć. Omówienie rodzajów inteligencji według teorii Howarda Gardnera. Zaprezentowanie metod wzmocniania danej inteligencji.
  • Metody aktywizujące na lekcji jako sposób na rozbudzenie motywacji ucznia.
 
Liczba godzin: 10
Autor programu: Agnieszka Gałązka-Kozłowska, Małgorzata Dynowska

Kierownik:
Małgorzata Hypś-Wolińska, e-mail: malgorzata.wolinska@odnpoznan.pl,  tel.: 618 584 723, tel. kom.: 508 381 644

Cena: 60.00 zł
Terminy:
  • Grupa 1. 26.10; 02.11.2020, godz. 15.30-19.30
  • Grupa 2. 15.03; 22.03.2021, godz. 16.00-20.00
Nabór zamknięty.