DA03 Moja mandala
Adresat
nauczyciele edukacji elementarnej, wychowawcy w świetlicy
Cele, po zajęciach uczestnik:
- rozpoznaje cechy mandali jako kompozycji plastycznej;
- potrafi wskazać przykłady mandali w świecie przyrody, architektury i codziennym życiu;
- wykorzystuje terapeutyczne walory mandali;
- tworzy mandale przy użyciu rozmaitych technik plastycznych i dramowych;
- potrafi zorganizować zajęcia z wykorzystaniem mandali.
Treści
- Pojęcie mandali. Elementy jej symboliki
- Mandala w kulturze buddyjskiej
- Przykłady mandali w innych kulturach i świecie przyrody
- Mandala jako element treningu uważności, sposób medytacji
- Mandale tworzone przy użyciu technik malarskich i rysunkowych
- Mandale jako kompozycje tworzone z przedmiotów codziennego użytku, owoców, materiału przyrodniczego itp.
- Performance – tworzenie mandali przez uczestników zajęć z wykorzystaniem technik dramowych
Liczba godzin: 4
Zajęcia grupy 2. zaplanowane są jako stacjonarne.
Miejsce: SP83 Łejery Poznań
Autor programu: Grazyna Daniel