DA16 Krytyczne myślenie na lekcjach języka polskiego
Adresat
nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych
Cele, po zajęciach uczestnik:
- realizuje wymagania podstawy programowej w zakresie umiejętności interpretacji i analizy tekstu literackiego oraz mówienia i pisania,
- wykorzystuje poznane metody do kształcenia językowego i funkcjonalnego stosowania elementów retoryki;
- wzbogaca metody pracy służące rozwijaniu u uczniów świadomego odbioru tekstów literackich i krytycznego myślenia.
Treści
- Kompetencje kluczowe w świetle podstawy programowej
- Ukazanie myślenia krytycznego jako kompetencji nr 1 XXI wieku
- Co to jest myślenie krytyczne i jakie wartości ze sobą niesie jego nauczanie?
- Omówienie wybranych narzędzi myślenia krytycznego TOC i sposobów ich wykorzystania
- Doskonalenie umiejętności interpretacyjnych oraz myślowo-językowych z wykorzystaniem narzędzi myślenia krytycznego na lekcjach języka polskiego
Liczba godzin: 2
Autor programu: Róża Połeć, Renata Posieczek-Cierpiałek
Uwaga!
Zajęcia odbędą się w formie webinarium, zmiana terminu na 25.11.2020, godz. 15.30