DB01 Wielokulturowa szkoła. Jak pracować z uczniem z doświadczeniem migracyjnym?
Adresat
nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek
Cele, po zajęciach uczestnik:
- zna podstawy prawne regulujące pracę z uczniem cudzoziemskim;
- rozumie kluczową rolę pracy zespołowej w procesie wsparcia ucznia z doświadczeniem migracyjnym;
- zna szereg metod i dobrych praktyk wspierających klasę, ucznia, rodziców i nauczycieli;
- potrafi dostosować metody i techniki nauczania do potrzeb ucznia z doświadczeniem migracyjnym;
- zna podstawy preparowania tekstu i dostosowania poziomu trudności do znajomości języka polskiego przez ucznia;
- potrafi zastosować zindywidualizowaną metodykę oceniania ucznia cudzoziemskiego.
Treści
- Prawa i obowiązki ucznia cudzoziemskiego w szkole
- Zespół w procesie wsparcia ucznia z doświadczeniem migracyjnym
- Praca z klasą, rodzicami i uczniem z doświadczeniem migracyjnym
- Nauczanie przedmiotowe ucznia z doświadczeniem migracyjnym
- Sposoby wsparcia w nauce języka polskiego jako drugiego
- Ocenianie ucznia cudzoziemskiego
Liczba godzin:
- grupa 1 - 6 godz.
- grupa 2 - 4 godz.
Forma zajęć: szkolenie stacjonarne
Autor programu: Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska
Uwaga!
Zmiana formy i terminu zajęć gr.2 - odbędzie się w formie webinarium (zdalnie)
Termin zajęć grupy 2.:
- 18.01.2021, godz. 17.00-18.30
- 25.01.2021, godz. 17.00-18.30