www.odnpoznan.pl ustaw jako strone startowa Ustaw jako stronę startową pomoc Pomoc szybki kontakt Szybki kontakt koszyk zamowien Zamówienia (0)
certyfikaty i nagrody akredytacja

O projekcie

Charakterystyka Projektu

Projekt „eSzkoła Wielkopolska - Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” realizowany jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej.
Głównym celem projektu jest wdrożenie do roku 2015 we wszystkich wielkopolskich gminach w 226 szkołach podstawowych programów rozwojowych w zakresie stosowania w kształceniu metody projektów i nauczania problemowego.
Jego rezultatem będzie przyłączenie objętych projektem szkół do Wielkopolskiego Gridu Edukacyjnego stanowiącego sieć połączonych ze sobą szkół, głównie poprzez wykorzystywane w nauczaniu technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) oraz utworzenie Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan.
Okres realizacji projektu od 1 maja 2013 roku do 30 czerwca 2015 roku. Projekt swoimi działaniami obejmie 226 szkół podstawowych województwa wielkopolskiego. Zaangażowanych zostanie 9040 uczniów oraz 678 przedstawicieli kadry oświatowej tych szkół.

Co projekt wniesie do szkoły…

Zakładamy, że realizacja Projektu, która obejmie dwie grupy uczniów w każdej ze szkół uczestniczących w projekcie, spowoduje upowszechnienie corocznie kształcenia przez rozwiązywanie problemów oraz metodę projektów, jako sposobów realizacji zajęć pozalekcyjnych. W przyszłości może się to przyczynić do intensywniejszego wykorzystywania wspomnianych strategii na lekcjach przedmiotowych. Wszelkie działania uczniów zaangażowanych w projekcie będą realizowane na platformie cyfrowej. Wartością dodaną Projektu, poza poprawą wyników w egzaminach zewnętrznych w tym względzie, będzie niewątpliwie zbiór materiałów cyfrowych, wypracowanych przez uczniów materiałów związanych przede wszystkim z Wielkopolską

Co projekt może dać uczniom…

Jesteśmy przekonani, że uczniowie zwiększą swoje zainteresowanie przedmiotami przyrodniczymi i matematyką. Swoboda w wyborze tematów, określanie celów i sposobów ich realizacji przez samych uczniów to czynniki zdecydowanie wpływające na traktowanie uczenia się przez uczniów, jako osobistego wyzwania, zwłaszcza życiowego. Przyjmujemy, że osiągnięcia w ramach pracy pozalekcyjnej wpłyną na osiągnięcia szkolne uczniów.
Przede wszystkim jednak wierzymy, że na skutek większej dozy swobody i samodzielności uczniowie, którzy dotąd mieli niskie osiągnięcia i byli na skutek tego marginalizowani, mogą wykazać się nieodczytanymi dotąd zdolnościami i zainteresowaniami przyrodniczymi i matematycznymi, a także powiązań tych dziedzin nauki z takimi jak sztuka, historia, język polski czy języki obce.
Wreszcie projektowane i wykonywane działania przez uczniów w ramach projektu mogą kształtować systemowe, spójne i całościowe myślenie o jakichkolwiek wykonywanych zadaniach i pracach.
Niewątpliwie działania zaplanowane w projekcie wpłyną także na wzrost popularności samych zajęć pozalekcyjnych.